een bloemetje hoort erbij

Tijdens het spel “Een bloemetje hoort erbij” staat het maken van keuzes centraal. Deelnemers aan het spel ervaren welke keuzes mensen met problemen soms moeten maken.
Mensen die in armoede leven of te maken hebben met schulden wordt vaak verweten dat ze foute keuzes maken of hebben gemaakt.

Als vrijwilligersorganisaties de voorstelling “Zelf Sjöldj” boeken, wordt na de voorstelling standaard het spel gespeeld.
Andere organisaties en instellingen kunnen het spel als aanvulling op de voorstelling tegen betaling boeken.

U kunt het spel eventueel ook zonder begeleiding van stichting Turba spelen. Hieronder vindt u een link naar de spelbeschrijving van het spel, en de inleidende tekst.
Als u een mail stuurt naar info@stichtingturba.nl met daarin het verzoek voor het spel, sturen wij u via de mail een aantal Pdf bestanden met daarop de kaartjes die ook tijdens de bijeenkomst gebruikt worden. De Pdf’s zijn  zo vormgegeven dat 4 kaartjes op een vel A4 papier passen. U kunt de kaartjes die bij het spel horen op die manier gemakkelijk zelf uitprinten.