Via het formulier onder aan deze pagina kunt u activiteiten van stichting Turba reserveren. Het invullen van het formulier verplicht u tot niets. Als u onderstaand formulier invult zullen wij contact met u opnemen om verdere afspraken te maken.

Helaas zijn de “gratis” voorstellingen voor vrijwilligersorganisaties die met middelen van Kansfonds en het Oranjefonds konden worden verzorgd geboekt. Als u als vrijwilligersorganisatie het reserveringsformulier invult komt u op een wachtlijst te staan. Zodra het weer mogelijk is “gratis” voorstellingen te boeken nemen wij contact met u op.

Korte toelichting bij de activiteiten

Bij de activiteiten wordt ook een indicatie van de kosten gegeven. Voor vrijwilligersorganisaties gelden aangepaste tarieven en kan het zelfs zijn dat de activiteit gratis is.

ThemaTheater “Zelf Sjöldj”
Verhalen van ervaringsdeskundigen worden verteld in sketches en liedjes. Verhalen met een traan, maar zeker ook met een glimlach en zelfs soms met een schaterlach. Dit gebeurt zonder de ernst van het probleem te kort te doen en in combinatie met informatieverstrekking over de problematiek.
Duur: +/- 1 uur
Minimum aantal deelnemers: 12
Maximum aantal deelnemers: 60
Kosten: € 1490
(Voor vrijwilligersorganisaties gelden aangepaste tarieven en kan het zelfs zijn dat de activiteit gratis is.)

Het spel “Een bloemetje hoort erbij”
Doel van het kaartspel “Een bloemetje hoort erbij” is om deelnemers te laten ervaren welke keuzes mensen die in armoede leven moeten maken en welke invloed stress heeft op het maken van die keuzes.
Duur: +/- 1 uur
Er wordt gespeeld in groepjes van 6 personen
Maximum aantal deelnemers: 60
Kosten: € 375
(Voor vrijwilligersorganisaties gelden aangepaste tarieven.)

Vrijwilligerswerk voor iedereen
Een medewerker van stichting Turba geeft tijdens een bestuursvergadering van een vrijwilligersorganisatie informatie over de mogelijkheden die er zijn om ervoor te zorgen dat ook mensen met financiële problemen lid kunnen blijven van de organisatie.
De mogelijkheid wordt geboden om vooraf een QuickScan in te vullen die inzicht kan verschaffen in mogelijke problemen.
Duur: maximaal 1 uur (kan in het begin van een reguliere bestuursvergadering)
Kosten: € 200 (inclusief QuickScan)

Workshop “En nu weer samen verder”
Tijdens de workshops wordt informatie verstrekt over de armoede/schuldenproblematiek, het herkennen van signalen en worden concrete tips besproken om ervoor te zorgen dat mensen met financiële problemen lid kunnen blijven van een vereniging/vrijwilligersorganisatie.
Duur: +/- 1,5 uur
Minimum aantal deelnemers: 8
Maximum aantal deelnemers: 24
Kosten: € 750
(Voor vrijwilligersorganisaties gelden aangepaste tarieven.)

RESERVERINGSFORMULIER