samen met een ander

Elke gemeente heeft hulp op een andere manier georganiseerd. Hou er rekening mee dat misschien niet alle genoemde organisaties en instellingen actief zijn binnen uw gemeente. U kunt het beste eerst contact opnemen met uw gemeente. Zij kunnen u, als u zelf de juiste weg niet kunt vinden, verder helpen.

Een betaalrekening voor iedereen
Een eigen betaalrekening met betaalpas, internetbankieren en mobiele bankapp is tegenwoordig onmisbaar. Als u geen betaalrekening heeft, kunt u geen inkomen ontvangen, geld opnemen bij de geldautomaat, betalen bij betaalautomaten bij verkooppunten of ontvangen rekeningen betalen. Kortom, zonder betaalrekening is het onmogelijk om aan het hedendaagse betalingsverkeer deel te nemen. Betaalvereniging Nederland vindt daarom dat iedereen boven de 18 jaar moet kunnen beschikken over een bankrekening.

KBO
Bij KBO Limburg zijn ouderenadviseurs actief, die de leden van de KBO thuis, in hun eigen omgeving, kunnen informeren en adviseren over uiteenlopende zaken. Ouderenadviseurs zijn getrainde vrijwilligers die mensen helpen de weg te vinden bij een hulpvraag. De onafhankelijke ouderenadviseur helpt senioren op gebied van wonen, welzijn, zorg en financiën, waardoor zij langer zelfstandig kunnen blijven wonen. De ouderenadviseurs zijn op alle levensgebieden goed opgeleid en zoeken samen met u naar passende oplossingen voor de hulpvraag in aansluiting op de eigen wensen en behoeften.

OKB Limburg
Als ondernemers in zwaar weer zitten hebben zij vaak behoefte aan iemand die hen weer op de goede weg zet en helpt bij hun bedrijfsproblemen. Hbo-studenten en onafhankelijke oud-ondernemers geven die steun en bieden een begeleidingstraject aan deze ondernemers in nood. Het OKB-team in de regio Limburg houdt wekelijks spreekuur op diverse locaties in Limburg. In een traject van 6 maanden wordt u persoonlijk begeleid door een OKB-adviseur. Wat uw vraag ook is, uw adviseur heeft kennis van zaken en ondernemerservaring. U kunt vrijuit van gedachten wisselen en uw ideeën spiegelen. De adviseur is uw klankbord en geeft onpartijdig advies. Kosten: € 150,00 voor een half jaar onbeperkt hulp. Een hulp/adviestraject is voor trajecten van De Limburgse Zaak en agrarische en aanverwante bedrijven gratis.

Humanitas Thuisadministratie Limburg
Humanitas Thuisadministratie helpt u uw financiën en administratie op orde te brengen én te houden. Niet één keer, maar wekelijks. Ze zetten samen met u uw inkomsten en uitgaven op een rij, gaan na waar u recht op heeft en maken een overzichtelijk huishoudboekje. Daarna kunt u zelf uw weg vinden in uw eigen administratie en financiën.
De hulp is gratis en altijd in de buurt; ze hebben ruim tachtig afdelingen door het hele land. En ze zijn er voor iedereen, ongeacht leeftijd, achtergrond of levensovertuiging.

Kredietbank Limburg
Heeft u serieuze financiële problemen en weet u niet meer hoe u eruit kunt komen? Stapelen de schulden zich op en heeft u geen overzicht meer? U bent niet de eerste en zeker niet de enige die dat overkomt. En geloof het maar: het kan iedereen overkomen. Het is in elk geval heel belangrijk om zo snel mogelijk in actie te komen en samen met Kredietbank Limburg te werken aan een oplossing. Zo kunt u voorkomen dat er nog meer schulden bijkomen en u de vaste lasten als huur, energienota, telefoon en andere kosten niet meer kunt betalen. Dankzij de schuldhulpverlening van Kredietbank Limburg krijgt u weer grip op uw financiële situatie en kunt u weer met een gerust(er) hart de toekomst in.

Schulden de baas
Schulden….het kan iedereen overkomen. Gelukkig is hulp vaak mogelijk. Via de gemeente of een schuldhulpverlenende organisatie. Soms zijn er redenen of omstandigheden waardoor aanmelden binnen de openingstijden niet lukt. SchuldendeBaas biedt een alternatief; schuldhulpverlening in een online omgeving. U kunt aan de slag van achter uw eigen computer, op tijden dat het u uitkomt en in het tempo dat bij u past. U wordt geholpen door een schuldhulpverlener uit uw eigen gemeente.

Schuldhulpmaatje
De vrijwilligers van SchuldHulpMaatje bieden hulp aan mensen die te maken hebben met (dreigende) schulden. Zonder oordelen en snel. Om een vicieuze cirkel van schulden te voorkomen, richten zij zich voor de langere termijn ook op zelfredzaamheid en bewust financieel gedrag. En u mag bij een maatje altijd opnieuw aankloppen voor advies of hulp bij uw financiën.